خانه > Uncategorized > تحلیلگران امنیتی اسرائیل : جنبش «زن_زندگی_آزادی» پدیده ای گذرا نیست 

تحلیلگران امنیتی اسرائیل : جنبش «زن_زندگی_آزادی» پدیده ای گذرا نیست 

دسامبر 17, 2022 بیان دیدگاه Go to comments

سازمان های اطلاعا تی و امنیتی اسرائیل از آینده نظام جمهوری اسلامی ایران تحلیلی ارائه کرده که در وبسایت العربیه در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۲ به چاپ رسیده است. در این تحلیل آمده است که به باور فرمانده های سازمان اطلاعاتی اسرائیل جنبش انقلابی «زن, زندگی, آزادی» برخلاف جنبش های اعتراضی پیش در ۴۳ سال گذشته, پدیده ای گذرا نیست. طبق این تحلیل مقامات اسرائیلی تاکید دارند حتی اگر مقام های نظام جمهوری اسلامی تصمیم به لغو حجاب اجباری بگیرند, اعتراض های ضد حکومتی در ایران متوقف نخواهد شد, مردم ایران بر سد ترس غلبه کرده و به مبارزه خود علیه جمهوری اسلامی ادامه پیدا میکند. با این همه مقام های دستگاه اطلاعاتی و امنیتی دولت اسرائیل عقیده دارند که این حقیقت به معنای آن نیست که جمهوری اسلامی می تواند در کوتاه مدت سقوط کند. به باور آنها سه عنصر مفقود در راه سرنگونی جمهوری اسلامی وجود دارد. اول, رهبری کاریزماتیک, که از آن بعنوان یک نقص آشکار یاد میشود, دوم, تامین مالی سازمان یافته از اعتراضات ضد حکومتی است که از منظر آنها جای خالی اش در اعتراض ها دیده میشود. در نهایت این گروه تحلیلگر میگویند حمایت نکردن روحانیت از جنبش «زن, زندگی, آزادی»سومین عنصری است که جنبش برای پیروزی به آن نیاز دارد.

…………………………………

در ارتباط با عنصر مفقود اول (رهبری کاریزماتیک), مزیت جنبش کنونی مردم  در ایران اینست که جنبش اجتماعی است و نه سیاسی, جنبش های سیاسی دارای رهبر هستند و اکثر جنبش های سیاسی اعتراضی در رژیم های دیکتاتوری منجر به توقیف رهبر و یا رهبران آن  و نهایتا خاموش شدن جنبش گردیده است. نداشتن رهبر در جنبش های اجتماعی رژیم را در مهار کردن اعتراضات ناتوان تر می سازد, و این از مزایای جنبش های اجتماعی است. البته به مرور زمان که این جنبش در برابر رژیم  قدرتمند تر شد بطور طبیعی به جنبش سیاسی منجر می گردد و رهبران خود را از میان خود انتخاب خواهد کرد, در آن زمان جنبش آنقدر قوی شده که از میان  برداشتن رهبران آن برای رژیم کار ساده ای نخواهد بود.

    در مورد عنصر مفقود دوم (تأمین مالی سازمان یافته), این یک حقیقتی است که بر سر راه پیروزی این جنبش قرار دارد, شرکت کنندگان در تظاهرات و اعتصاب کننده گان مشاغل مختلف نیاز به حمایت مالی دارند.یک از عواملی که موجب عدم شرکت یک موج بزرگ از مردم در این تظاهرات شده  همین مسئله مالی است که لازم  است هر چه زودتر توسط گروهی از کارشناسان با تخصص های مدیریتی در امور جمع آوری کمک های مالی صورت بگیرد.

اما …….. در مورد عنصر سوم (حمایت نکردن روحانیت از جنبش «زن, زندگی, آزادی»), که انگیزه اصلی من  برای نوشتن این چند خط میباشد. باید بگویم که نظر مرا نسبت به فرضیه همیشگی ام در شریک دانستن کشور اسرائیل به تحمیل کردن سیستم آخوندی بر ملت ایران را  در سال ۱۳۵۷ قوی تر ساخت. این جنبش  با تمام توانش دارد فریاد میزند که ما از آخوند بیزاریم و آخوند باید گم شود, و اداره اطلاعاتی اسرائیل ادعا دارد  که حمایت نکردن آخوند از این جنبش یکی از عوامل کمبود برای پیروزی جنبش است؟!  مردم ایران در تظاهرات شان چند بار با فریاد های شان  باید به جهان و جهانیان بفهمانند که این خیزش جهت رفرم کردن رژیم نیست, و مردم از آخوند بد و خوب عبور کرده اند, کلیت نظام هدف است و باید سرنگون شود, نقطه! همه انرژی حاصل از خشم ۴۴ ساله از جنایات آخوند در این خیزش مردمی جمع شده  تا دشمنان آزادی یعنی آخوند ها را به زباله دانی تاریخ بفرستد, آنوقت تحلیلگران اطلاعاتی اسرائیل حمایت آخوند را عنصر لازمه در پیروزی جنبش میداند! اشتباه این تحلیلگران در اینجاست که جنبش را انقلابی نمیدانند, در حالی که این یک انقلاب است که می آید تا فرهنگ جهل و فساد و خرافات  ۴۴ ساله حکومت ملایان ریاکار و واپسگرا را که در اکثر اقشار اجتماعی نفوذ کرده اند را از ریشه برکند, و نهال یک زندگی پویا و خرد گرایانه که بر کرامت انسانی استوار است برای ایجاد بهروزی و بهزیستی ملت ایران برویاند.

#مهسا_امینی #انقلاب_ایران_۱۴۰۱

منصور راستانی 

۱۷ دسامبر ۲۰۲۲

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه