خانه > Uncategorized > مینا احدی: به زنان در میدان التحریر تجاوز میکنند٬ تا مقاومت ما زنان را بشکنند و انقلاب را سرکوب کنند٬ ما نمی شکنیم!

مینا احدی: به زنان در میدان التحریر تجاوز میکنند٬ تا مقاومت ما زنان را بشکنند و انقلاب را سرکوب کنند٬ ما نمی شکنیم!

این پیام یک زن از مرکز قاهره و از تظاهرات هزاران نفره روز چهارشنبه ۶ فوریه ۲۰۱٣ در قاهره علیه تجاوز به زنان است. زن و مرد دست در دست هم در یک راهپیمایی بزرگ شرکت کرده اند تا به جنبش اسلامی و به سازمان اخوان المسلمین بگویند که با mesr-zananحمله به زنان و تجاوز با چاقو به زنان نمیتوانند مردم را بترسانند و جنبش را به دو دستگی و شکست بکشانند.

۲۵ زن  در سالروز انقلاب علیه حکومت مبارک در میدان التحریر قربانی تجاوز شدند!

خبر تجاوز و حمله سیستماتیک و سازمان یافته صدها مرد به زنان در میدان التحریر و خبر شکار زنان و دخترانی که از جمعیت جدا مانده و تک و تنها بودند٬ دنیا را تکان داد. ۲۵ مورد تجاوز به زنان فقط در این روز در میدان التحریر اتفاق افتاد و اخیرا ویدئوی تجاوز دسته جمعی به یک دختر جوان در التحریر خشم و اعتراض همگانی را دامن زده است.

رسانه های بین المللی در این مورد نوشتند و سازمان ملل و ناوی پیلاوی هم مجبور شد این تجاوز و خشونت سازمان یافته را محکوم کند. اما رسانه های بین المللی بعضا به صحرای کربلا زده و نگفتند که چرا این تجاوزها در میدان انقلاب٬  میدان التحریر٬  که در دور جدید انقلابها و جنبش ۹۹ در صدیها نامی محبوب و شناخته شده است اتفاق می افتد و چرا به زنان معترض و مبارز تجاوز میکنند و چه کسانی این حملات را سازمان میدهند.

زنان در تظاهرات روز چهارشنبه گفتند و به دنیا پیام دادند که بدانید که موضوع از چه قرار است:

یک زن به رسانه های آلمانی گفت: حمله ها قطعا سازمان یافته است. آگاهانه و با خشونت غیر قابل توصیف٬ در یک مورد با چاقو به یک زن تجاوز میکنند ٬ زنی که هنوز در بیمارستان است٬ میخواهند خبرش پخش شود و میخواهند اول زنان را از میدان التحریر جمع کنند و سپس سراغ همه اپوزیسیون بروند٬ و زن دیگری میگوید: من یک زن مسن هستم٬ فقط به جوانها حمله نمیکنند به ما هم حمله میکنند و ما را هم مورد خشونت قرار میدهند. آنها میخواهند زنان را بشکنند٬ میخواهند جلوی دهانها را بگیرند٬ میحواهند اعتراض نکنیم. ما نمی شکنیم!

حمله و تجاوز به زنان در میدان التحریر نقشه سازمان یافته اخوان المسلمین و باندهای اسلامی است و پلیس و نیروهای انتظامی در محل نه فقط کمکی به این زنان نمیکنند بلکه خود در این حملات مورد اتهام هستند .

mesr-zanan

خشونت در مصر یک واقعه روزمره است. طبق آمار در سال ۲۰۰۸ هشتاد در صد زنان مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

اینکه در بسیاری از کشورهایی که اسلام و مذاهب نقش زیادی در زندگی مردم دارند٬ تعرض به حقوق زنان یک فرهنگ و سنت جا افتاده است٬ امری است که امروز بر همه روشن است. در مصر زنان هنوز بسیار باید بجنگند تا از حقوق مساوی با مردان برخورد ار باشند و هنوز در خانه و مدرسه و خیابان و دانشگاه و در همه جا زنان مورد آزار و تعرض و خشونت و تجاوز هستند٬ اما تجاوز دسته جمعی و سازمان یافته باندهای تروریست اسلامی در میدان التحریر یک واقعه سیاسی مهم است که زنان و مردم حاضر در میدان و مردم مصر آنرا می بینند و به درست به مقابله با آن برخاسته اند. زنان اگر در مصر خواهان رسیدن به آزادی و برابری هستند٬ در وهله اول باید تکلیف خود را با حکومت اسلامی مرسی و اخوان المسلمین روشن کنند و این مبارزه در مصر و تجمع روزمره در میدان التحریر بخش مهمی از مبارزه زنان و مردم مصر با حکومت مرسی و اسلامیها است.

گروههای مقابله درست شده و زنان و مردان محافظت از میدان التحریر و مقابله با تجاوز را به عهده گرفته اند.

تا کنون صدها نفر داوطلب٬  مواظبت از میدان را به عهده گرفته و به محض تاریک شدن هوا گروههای محافظ ٬ دسته جمعی در محل تردد میکنند و مواظب هستند که دیگر باندهای اسلامی به زنی تعرض نکنند. این نهادهای سازمان یافته به درست میدانند که اگر حکومت و اعوان و انصارش زنان را بزنند و میدان التحریر را ناامن کنند٬  سپس میتوانند  سراغ همه بروند و جنبش اعتراضی را به شکست بکشانند و میدانند که این تجاوزها میتواند بهانه ای به دست خانواده ها بدهد که مانع حضور دختران و  زنان در این تجمعات گردند. این روش کار جنبش اسلامی است . اینها در همه جا اول به زنان حمله میکنند وسپس سراغ بقیه میروند. در مصر با تجاوز به زنان میخواهند انقلاب را سرکوب کنند.

.

کلن – مینا احدی

 فوریه ۲۰۱٣

لینک مربوطه –   http://tinyurl.com/bx7lfpc

 

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه